مزایا و معایب طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس در بهترین شرکت بروجرد
  • نویسنده :
  • 1401-10-19

مزایا و معایب وردپرس

قبل از هر توضیحی لازم است بدانیم وردپرس چیست؟!

وردپرس به زبان ساده عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت ساز که رایگان و متن باز است. با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا یا CMS می توان انواع سایت شرکتی، فروشگاهی، شخصی را راه اندازی کرد. با زبان PHP نوشته شده است و از پایگاه داده My SQL برای سیستم مدیریت پایگاه داده خود استفاده می کند.

در سال های اخیر وردپرس بین طراحان سایت جایگاه ویژه ای دریافت کرده است. و بسیاری از سایت های که از آنها استفاده می‌کنیم با وردپرس طراحی شده اند. اما طراحی سایت با وردپرس مزایا و معایبی دارد. در این مقاله قصد داریم تعدادی از آنها را شرح دهیم.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

۱. سیستم مدیریت محتوای ساده و راحت

۲. پلاگین های متنوع و در دسترس

۳. انعطاف پذیری در طراحی

سیستم مدیریت محتوای ساده و راحت: همانطورکه می دانید کار کردن با وردپرس راحت است. افرادی که تجربه زیادی در برنامه نویسی و کدنویسی ندارند می‌توانند با وردپرس به راحتی سایت مورد نظرشان را طراحی کنند. همچنین به دلیل اینکه وردپرس از ابتدا برای وبلاگ نویسی ایجاد شده است، قابلیت وبلاگ نویسی بالایی دارد. این موضوع کار کردن با آن را راحت تر کرده است. راحتی و سادگی استفاده از وردپرس یکی از مهمترین مزایای طراحی سایت با وردپرس است.

برای طراحی سایت با وردپرس قالب های آماده زیادی وجود دارد‌. همین امر باعث خواهد شد تا نگرانی در مورد کدنویسی و طراحی قالب وب سایت نداشته باشید. و بدون دانش کدنویسی بتوانید به راحتی سایتی برای خود تهیه کنید.

تنوع در افزونه ها (پلاگین ها):

از دیگر مزایای طراحی سایت با وردپرس میتوان به تعداد زیاد افزونه ها یا پلاگین ها و تنوع آنها اشاره کرد. برای هر نیازی که کاربر دارد یک پلاگین مناسب در دسترس است. مهم تر از آن اینکه این پلاگین ها منبع باز و رایگان هستند. و به راحتی میتوانید آنها را دریافت کنید. افزونه های غیر رایگان نیز با قیمت های منطقی در اختیار طراحان سایت قرار گرفته است. اگر میخواهید در مورد افزونه های وردپرس بیشتر بدانید میتوانید مقاله معرفی وردپرس و افزونه های پرکاربرد آن را مطالعه کنید.

انعطاف پذیری در طراحی سایت:

وردپرس یک پلتفرم کاملا انعطاف پذیر است. و قابلیت شخصی سازی وب سایت بر اساس نیاز وسلیقه مشتری را دارد. با نصب افزونه های مختلف رایگان و غیر رایگان میتوان در ظاهرسایت تغییر ایجاد کرد. و به راحتی میتوان یک وب سایت کامل و زیبا برای مخاطب و یا صاحبان کسب و کار ایجاد کرد.

در سایت های وردپرسی مدیر سایت میتواند چند کاربر را به عنوان ادمین سایت تعریف کند. و به هر کدام سطح دسترسی متفاوتی بدهد. در میان مواردی که از مزایای طراحی سایت با وردپرس بیان کردیم معایبی نیز هست که اشاره کردن به آنها خالی از لطف نیست. و ‌دانستن این موارد در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.

بزرگترین جامعه کاربری: وردپرس دارای جامعه کاربری بزرگی است که همواره در حال توسعه و پشتیبانی از این سیستم هستند. این به معنای دسترسی به منابع، قالب‌ها، افزونه‌ها و اطلاعات فنی بیشتر است. وجود جامعه کاربری بزرگ و منابع آموزشی فراوان، به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا نیاز به راهنمایی، به راحتی به نیازهای خود دست پیدا کنید و مشکلات خود را برطرف کنید.

معایب طراحی سایت با وردپرس

  • پلاگین (افزونه بیشتر)، سرعت سایت کمتر
  • به روز رسانی مداوم
  • مشکلات امنیتی
  • هزینه ها
بروز رسانی مداوم :

وردپرس به صورت دوره ای نسخه های جدیدی از قالب ها و افزونه ها ارائه می‌دهد. با بروز رسانی امکانات وردپرس، در سایت تغییراتی ایجاد خواهد شد. در این صورت به متخصصین برنامه نویس و طراحان حرفه ای نیاز خواهید داشت. تا مشکلات به وجود آمده را بررسی و رفع کنند.

پلاگین بیشتر، سرعت کمتر:

دومین مورد از معایب طراحی سایت با وردپرس که قصد داریم به آن اشاره کنیم، مربوط به سرعت سایت طراحی شده با وردپرس است. افزونه ها امکانات زیادی را به وب سایت شما اضافه می کند. ولی باید در نظر داشت هر چه تعداد افزونه هابیشتر باشد و همزمان با هم استفاده شوند، سرعت سایت کم خواهد شد. سرعت پایین وب سایت نارضایتی کاربر را در پی خواهد داشت. در نتیجه تعداد بازدید سایت کم خواهد شد و روی سئوی سایت تاثیر منفی دارد.

مشکلات امنیتی:

یکی از مهمترین معایب طراحی سایت با وردپرس مربوط به مباحث امنیتی است. برای اینکه وب سایت وردپرسی از نظر امنیت همیشه در سطح بالا باشد، باید از آخرین نسخه وردپرس استفاده شود. استفاده از قالب های آماده یکی دیگر از دلایل امنیت پایین وب سایت های وردپرسی است.

از آنجایی که قالب های رایگان زیادی وجود دارد، این احتمال نیز به وجود می آید که از نظر امنیتی در سطح پایینی باشند. بنابراین باید از قالب های باکیفیت و مطمئن استفاده کرد. از طرفی وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. یعنی کدهای آن در اختیار همگان قرار دارد و هکر ها از این قضیه مستثنی نیستند. در نتیجه برای کاهش خطر حمله از سوی هکر ها باید در انتخاب قالب دقت بیشتری داشت.

هزینه ها:

از دیگر معایب طراحی سایت با وردپرس مباحث مربوط به هزینه ها است. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است. این در حالیست که پلاگین های باکیفیتی که شما نیاز دارید، برای طراحی سایت حرفه ای با وردپرس شامل هزینه است. پلاگین یا افزونه های رایگان نیز در دسترس هستند ولی همیشه قابل اعتماد و امن نیستند. در نتیجه اگر خواهان سایت وردپرسی با کیفیت و اختصاصی هستید تنها با استفاده از افزونه های رایگان امکان پذیر نیست.

از طرفی برای بروز رسانی هایی که وردپرس به صورت دوره ای انجام می دهد مشکلاتی برای سایت شما در پی خواهد داشت. که شما اگر دانش لازم را نداشته باشید نمی توانید آنها را برطرف کنید. بنابراین باید سایتتان را به افراد حرفه ای بسپارید. که مشکلات پیش آمده را رفع کنند و این نیز شامل هزینه خواهد بود.

وردپرس برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد. اگر سایت شما نیازمند قابلیت‌ها و سفارشی‌سازی‌های فراوان است، ممکن است با محدودیت‌های وردپرس مواجه شوید.

وابستگی به قالب‌ها و افزونه‌ها: و همچنین باید بدانید که ممکن است که بیش از حد به قالب ها و افزونه ها وابسته شوید. برای طراحی سایت با وردپرس، شما نیازمند استفاده از قالب‌ها و افزونه‌های مختلف هستید. این به معنای وابستگی شما به توسعه‌دهندگان قالب و افزونه است. در صورتی که توسعه‌دهندگان قالب یا افزونه به‌روزرسانی‌های لازم را ارائه نکنند، ممکن است با مشکلات فنی و نگهداری سایت مواجه شوید.

این مقالات نیز میتواند برای شما مفید باشد.  

وردپرس چیست؟ همه چیز در مورد وردپرس و افزونه های آن

 

نظرات : (1)


None
1401-10-25

عالی

پاسخ